Arbetsbeskrivning
Utvecklingsledaren arbetar nära enhetschef och övriga medarbetare i verksamheten och ska vara en god representant för centret både externt och internt i staden.
I arbetsuppgifterna ingår att ansvara för metodutveckling, omvärldsbevakning och andra administrativa uppgifter som exempelvis att ta fram dokument för olika rutiner, skriva projektansökningar till olika instanser och ta fram rapportunderlag. Därutöver är du också ansvarig för såväl utveckling som upprätthållande av verksamhetens enhetssida på goteborg.se samt enhetens Facebookkanal.
Kvalifikationer
Vi vill att du har 3- år högskoleutbildning inom socialt område och har erfarenhet från organisationer eller verksamheter där man arbetar med romska frågor. Du har också erfarenhet av arbete med integration, mångfald och mänskliga rättigheter i övrigt samt också kunskaper i Romanes.
Har du samverkat och/eller samarbetat med flera olika aktörer inom civilsamhället, utbildningsaktörer eller olika myndigheter så ser vi det som meriterande. Meriterande är också erfarenhet från, eller samverkan med, socialtjänsten.
Du kan uttrycka dig väl både i tal och skrift både på svenska och engelska.
För att klara uppdraget så vill vi att du har en god kommunikativ förmåga oberoende av vem du talar med.
Du har en hög samarbetsförmåga vilket innebär att du kan arbeta bra med andra människor och relaterar till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Du är också en god relationskapare och kan underhålla dessa relationer på ett bra sätt.
Vi vill att du är strukturerad och målinriktad och kan planera och organisera ditt arbete på ett effektivt sätt men du behöver också vara flexibel och kunna hantera många föränderliga arbetsuppgifter.
Då det är en liten arbetsgrupp är det också viktigt att du tar eget ansvar och har ett eget driv för att få saker gjorda. Du kan också se möjligheter och hitta lösningar på problem som kan dyka upp
Intresserad lär mer HÄR
Redaktionen
redanktionen@dikko.nu